Adem’in yaratılışı İsa gibidir, ne demektir?

Adem’in yaratılışı İsa gibidir, ne demektir?

Başlığı İslami fetvalar verme iddiasında olan bir web sitesinden aldım. Kuran’da böyle yazmıyor.

3:59

İnne mesele isa indallahi ke meseli adem, halakahu min turabin summe kale lehu kun fe yekun.

Ayetin kırmızı renk ile belirttiğim kısmının çevirisi şu şekildedir:

Allah katında İsa’nın misali Adem’in misali  gibidir,

Devamında bu misalin ne olduğunu görüyoruz:

Onu TURAB’dan halk etti SONRA ona ol dedi ve oldu.

Demek ki:

Adem’i TURAB’dan halk etti SONRA ona ol dedi ve oldu = İsa’yı TURAB’dan halk etti SONRA ona ol dedi ve oldu 

olmalı.

Ama mealler/tefsirler, süregelen anlayış bu açık hükmü kabul etmiyor. Daha doğrusu buradaki açık ve net bilgi ile Kuran’ı anlamaya çalışmak yerine, genel kabul görmüş yargılar ile Kuran’ı yorumluyor, işi kitabına uydurmaya çalışıyor:

Deniliyor ki:

Hz. Âdem’i topraktan, anasız ve babasız yaratan Allah, İsa’yı da babasız olarak yaratmıştır. 

Hz. Âdem’in [aleyhisselâm] yaratılış durumuna benzetilmesi, babasız yaratılması yönüyledir.

Adem ve İsa’nın yaratılışlarındaki ortak özellik, her ikisinin de babasız ve kendiliğinden döllenmiş yumurtadan yaratılmasıdır. Farklılık ise Adem’in annesinin de olmamasıdır. Adem ana rahmi yerine topraktan yaratılmıştır. 

Oysa denilmeliydi ki,

Evet İsa da tıpkı Adem gibi TURAB’dan halk olmuştur ve ol denilmiştir ve olmuştur.

Ama o zaman bilinen hikaye çöküyor.

Takkeler düşüyor, keller görünüyor.

Onun için yoruma gidiliyor:

Bu nasıl olur? Biz (güya) biliyoruz ki İsa’nın annesi belli. Adem’in annesi de yok babası da. O halde ayet olsa olsa diyordur ki…

Nasıl olur, açıkça yazmıyor mu Adem topraktan yaratıldı, İsa Meryem’den babasız doğdu..

Kimsenin aklına, “Adem kıssası gerçekten ilk insanı mı anlatıyor yoksa hepimizin bilebileceği, şahit olabileceği başka bir gerçekliği mi anlatıyor” diye sormak gelmiyor…

Kimsenin aklına, “acaba halaga, turab vb kavramlara gerçekten Kuran’da verilen gerçek anlamları mı verdik” diye sormak gelmiyor.

Kimsenin aklına, “Acaba İsa kıssasını gereği gibi anladık mı” diye sormak gelmiyor.

Ayetler devam ediyor ve hala uyanmıyorlar:

3:60 Gerçek, Rabbindendir, şüphe edenlerden olma artık.

3:61 Sana (gerekli) bilgi geldikten sonra artık kim bu konuda seninle tartışacak olursa, de ki: “Gelin, oğullarımızı ve oğullarınızı, kadınlarımızı ve kadınlarınızı, kendimizi ve kendinizi çağıralım, sonra da lanetleşelim; Allah’ın lanetinin yalancılara olmasını dileyelim”.

Ben size 3:59 ayetini tamamen yanlış biliyorsunuz diyeceğim.

Buyurun, 3:61 mealine göre  oğullarınızı çağırın ( benim oğlum yok kızım var veya ben daha evli değilim diyecekler ne yapacağını düşünsün) kadınlarınızı da çağırın (karılarınız demiyor dikkat, bu arada demek ki bu yazıyı okuyan kadınlar varsa onlar da kadınlarını bulup gelsinler) kendinizi de çağırın bunu nasıl yapacağınızı bilmiyorum, nerede buluşsak acaba, karşılıklı lanetleşelim dostlar…,

Hodri meydan, meallerinizin dediğini yapabilecekseniz ben sizi bekliyorum.

Ben diyorum ki siz bu ayeti KÜLLİYEN YANLIŞ ANLIYORSUNUZ! BANA İLİM GELDİ. DOĞRU BİLGİ BENDE!

İddia ediyorum–, hodri meydan!

Ama 3:61’e göre kadınsız, oğulsuz tartışmaya girmem!

Oğulsuz, kadınsız tartışmaya girilmez!

Not: Kapak fotoğrafındaki ironiyi anlayanlar önce gelebilir.

One thought on “Adem’in yaratılışı İsa gibidir, ne demektir?

  1. resimdeki abi, ebnae kum nisae kum ve enfuse kum almış ulu manitu’ya duaya gidiyor 🙃

    sorularıma cevap alma hakkı kazandım mı hocam ☺️ racul nisa nas beşer vs gibi kavramlar Âdem halaga

    bikaç gündür bu ayetle ilgili okumalar yapıyodum nasıl sevindim görünce 🤗

    BANA İLİM GELDİ. DOĞRU BİLGİ BENDE!
    maşallah hocam biz Kur’an yetimleriyle de paylaşın lütfen

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


*