Kadının ziyneti neresi?

Kadının ziyneti neresi?

10.07.2023 tarihli not: 2014 yılında sizlerle paylaştığım bu çalışma notunda artık katılmadığım noktalar var. Sebebi, bazı kavramların mealinin doğru olduğuna o yıllarda güvenmiş olmam. Hangi yollardan geçtiğimi hem sizlere hem de kendime sunmak için eski çalışma notlarımı silmiyorum. Sorularınız için kuranincelemesi@gmail.com

Önce ayetleri orjinal metnin Latin harflerle transkripti ile veriyorum dikkatle okuyalım..(Diyanet Çevirisi)  Gerekli yerleri işaretledim:


Nur 31:

Vekul lilmu/minâti yaġdudne min ebsârihinne veyahfazne furûcehunne velâ yubdîne zînetehunne illâ mâzahera minhâ(s) velyadribne biumurihinne ‘alâ cuyûbihin(ne)(s) velâ yubdîne zînetehunne illâ libu’ûletihinne ev âbâ-ihinne ev âbâ-i bu’ûletihinne ev ebnâ-ihinne ev ebnâ-i bu’ûletihinne ev ivânihinne ev benî ivânihinne ev benî eavâtihinne ev nisâ-ihinne ev mâ meleket eymânuhunne evi-ttâbi’îne ġayri ulî-l-irbeti mine-rricâli evi-ttifli-lleżîne lem yazherû ‘alâ ‘avrâti-nnisâ-/(i)(s) velâ yadribne bi-erculihinne liyu’leme mâ yufîne min zînetihin(ne)(c) vetûbû ila(A)llâhi cemî’an eyyuhâ-lmu/minûne le’allekum tuflihûn(e)

 Mü’min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. Zinetlerini, kocalarından, yahut babalarından, yahut kocalarının babalarından, yahut oğullarından, yahut üvey oğullarından, yahut erkek kardeşlerinden, yahut erkek kardeşlerinin oğullarından, yahut kız kardeşlerinin oğullarından, yahut müslüman kadınlardan, yahut sahip oldukları kölelerden, yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden, yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler. Gizledikleri zinetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey mü’minler, hep birlikte tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz!


Nur 58:

Yâ eyyuhâ-lleżîne âmenû liyeste/żinkumu-lleżîne meleket eymânukum velleżîne lem yebluġû-lhulume minkum śelâśe merrât(in)(c) min kabli salâti-lfecri vehîne teda’ûne śiyâbekum mine-zzahîrati vemin ba’di salâti-l’işâ-/(i)(c)śelâśu ‘avrâtin lekum(c) leyse ‘aleykum velâ ‘aleyhim cunâhun ba’dehun(ne)(c)tavvâfûne ‘aleykum ba’dukum ‘alâ ba’d(in)(c) keżâlike yubeyyinu(A)llâhu lekumu-l-âyât(i)(k) va(A)llâhu ‘alîmun hakîm(un)

 

Ey iman edenler! Ellerinizin altındakiler (köle ve cariyeleriniz) * ve sizden henüz bulûğ çağına ermemiş olanlar, günde üç defa; sabah namazından önce, öğleyin elbiselerinizi çıkardığınız vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza girecekleri zaman) sizden izin istesinler. Bu üç vakit sizin soyunup dökündüğünüz vakitlerdir. Bu vakitlerin dışında (izinsiz girme konusunda) ne size, ne onlara bir günah vardır. Birbirinizin yanına girip çıkabilirsiniz. Allah, âyetlerini size işte böylece açıklar. Allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

*meleket eymânukum ifadesinin köle ve/veya cariye olarak çevrilmesi kesinlikle doğru değildir. 


Nur 60:

Velkavâ’idu mine-nnisâ-i-llâtî lâ yercûne nikâhan feleyse ‘aleyhinne cunâhun en yeda’ne śiyâbehunne ġayra muteberricâtin bizîne(tin)(s) veen yesta’fifne ayrun lehun(ne)(k) va(A)llâhu semî’un ‘alîm(un)

 

 

Artık evlenme ümidi beslemeyen, hayızdan ve doğumdan kesilmiş yaşlı kadınların zinetlerini göstermeksizin dış elbiselerini çıkarmalarında kendileri için bir günah yoktur. Ama yine sakınmaları onlar için daha hayırlıdır. Allah, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.


Çevirilerdeki bir tuhaflık görebiliyor musunuz?

2 önceki ayette (Nur 58) siyab = soyunduğun zaman neredeyse çıplak kalacağın elbise olarak tanımlanmış “ev hali” elbisesi iken, aynı kelime (sıyab) Nur 60’da “dış elbise” olmuş….

Nur 60’a göre yaşlı kadına sıyab’ını çıkarmaya izin var fakat zineti gözükmemesi şartıyla….Nur 58’den anlıyoruz ki sıyab dış elbise değil…. (manto vs… değil)

O zaman geri dönün Nur 31’e; kadının ziyneti neresi?

Haydi bakalım biraz düşünün….

Allah aşkına, Allah indinde din ne imiş, onun peşine düşün…

14 thoughts on “Kadının ziyneti neresi?

  1. Merhaba ilk defa yorum yaziyorum.Bende sizin gibi hakikati arayanlardanim.Ve sizin gibi kendimi ve evreni anlamak için NEDEN? sorusunu soruyorum.Siteye denk geldigimden beri 3 gundur yazilarinizi okuyorum teker teker.Fakat ilk defa bu yazida demek istediginizi anlamadim.Bu ayetlerden düşünün dediginiz hangi elbiseyi anlamaliyim?Bir de yazmisken şunu da soylemek istiyorum ozellikle yaratılış,evrim,hayatimizin amacı gibi pek cok konuda pek cok sorularim var ve neredeyse 6 senedir cok derin sorgulamalar icindeyim.Daha tamamini okumadim fakat ozellikle bilimsel konularda yani evreni ve yaratilisimizi anlamak konusundaki sorularimin soruldugunu ama cevaplanmadigini gördüm.Boyle yazilariniz var da ben mi bulamadim yoksa henuz yazmadiniz mi?Yaradana emanet olun..

    1. bu sorularin cevabini kuran ve sunnet cercevesi dahilinde bulabilirsiniz herkesin ne soyledigine bakmayin emin oldugunuz hocalardanda bu konulari dinleyebilirsiniz . dogruyu bilgiyi bulmaniz duasiyla..
      vesselam

  2. Artık evlenme ümidi beslemeyen, hayızdan ve doğumdan kesilmiş yaşlı kadınların zinetlerini göstermeksizin dış elbiselerini çıkarmalarında kendileri için bir günah yoktur. Ama yine sakınmaları onlar için daha hayırlıdır. Allah, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.

    BURADAN YAŞLI OLMAYAN KADINLARIN YANİ DOĞUMDAN VESAİRE KESİLMEMİŞ KADINLARIN DIŞ ELBİSE GİYMEZLERSE GÜNAH OLDUĞUNU ANLAMAMIYIZ?

    1. Oktay bey, 2 ayet öncesinebakınız. “Sıyab” kelimesi orada Allah tarafından tanımlanıyor. “Çıkardığınızda mahrem kalacağınız elbise” Dış elbise (pardesü, çarşaf vs. değil)

      Ve dikkat çekici olan şu: Yaşlı kadınlar ZİYNETLERİNİ GÖSTERMEMEK ŞARTIYLA SIYABLARINI çıkarabiliyorlar.

      Evet yaşlı olmayan kadınlar sıyablarını çıkaramıyor. Ama SIYAB ne ?

      Buna dış elbise demek 2 ayet önceki ayeti göstere göstere görmezden gelmektir.

  3. Ziynet insanların değer verdikleri, rağbet ettikleri şey demektir. Kadınlar söz konusu olduğunda cinsel çekim etkisi yaratan, cezbe oluşturan bölgeler anlamındadır. Bunların mutlak olanları olduğu gibi yerine göre ayarlanması gerekenler de vardır. Eğer bir kadın x kıyafetiyle dışarı çıktığında erkekler tarafından ilgi görüyorsa bu kıyafet islama uygun değildir. Çünkü ziynet oluşturmuştur. Kısaca kadına cinsel çekim veren her kıyafet islama uygun değildir. Yani pantolon yasak değildir ama cinselliği çağrıştıran pantolon giyilmemelidir çünkü ayet kapsamına girer.

    1. Tamam ayette Yaşlı kadınlar Elbiselerini çıkarabilirler desin.Ozaman yaşlı olmayan kadınlar Elbiselerini giymek zorundalar.Ama bu elbie nereden nereye bir elbise? Kafam çok karışık.Aynı Zamanda ziyneti göğüs olarak alalım tamam Kadınlara Kocaları babaları kayın pederi yanında Çocuğunu emrirken Kolaylık sağlandı diyelim.Neden Bir ayette Ergen olmamış çocuklara göstermeye izin verirken Başka bir ayette üzerlerinde siyabları yokken Ergen olmayan çocukların görmesi yasaklanmış.ANLAYAMIYORUM DELİCEM YETER

      1. Şöyle düşünün: Bir kimsenin eşini çıplak görebilmesi, kapıyı tıklatmadan içeri girebilmesi hakkını vermez.

  4. Ne kadar mantıklı Bilmiyorum Ama Bence Nur 31deki Ziynet Göğüs.Ayağını yere vurmasınlar diyor Ayağını yere vurunca özellikle göğüs belli olur.Aynı Zamanda ayette Genelde Göğüs belirtiliyor.Kadınlara Süslerini Yani göğüslerini gösterebilecekleri kişiler sayılıyor.Bence burada Kasıt şu ”Kadın Akrabaları İle Toplanmış Konuşuyor ya da misafirliğe gitti v.s Çocuğu Ağladı acıktı Bu durumda kadına çocuğu emzirirken bir kolaylık sağlanıyor olabilir.
    Araf 26’da ise hem erkeğe hem kadına Avret yerlerini örtmesi emredilmiş olabilir.Nur 58 İse Avretken Hizmetlilerin ve Ergen olmamış çocukların onları göremeyeceğini söylüyor.Nur 60’da İse Yaşlanmamış kadınların siyab giymesi emrediliyor Ama nereden nereye giyeceği Söylenmiyor.Tıpkı Ahzap 59 gibi kadına Bırakılıyor.Ben böyle düşünüyorum.

  5. Selam eğerli kardeşlerim.

    Nur 31. e dikkatli bakınca, “avret yerlerini ZAHİRİNDEN anlamayan çocuklar hariç,ZİNETLERİNİ göstermesinler.bölümü aslında çıkış noktamız olabilir.

    Yübdine zinetehüne= zinetini BELLİ ETMEK(zinetini belli edecek kıyafetler(dar tişört,eşofman….)bunlar yakın ailenin yanında giyilir.
    Dışarı çıkarken bir şalpardesü,uzun kazak falan giyilir,böylece vücut hatları belli edilmez.
    Ayaklarını darp etmesinler=ayaklarını kullanarak zinetlerini belli etmesinler(kıvırtmadan yürüsünler)
    Darp=etki etme,etken kılma,kullanma…

    Nur60 Müteberricetin bi zinetin=zinetini açmasınlar(soyunmasınlar)
    Örneğin eşofmanla durabilirler
    (kısa yazdım,isterseniz ayetlerle yazabilirim inşallah.

    En doğrusunu rabbimiz bilir

  6. evet tam olarak santim santim belirtilmese bile benim anladığım şu ayağı yere vurunca belli olan organlar kalça ve göğüstür bir de yüz el gibi görünen yerleri hariç yakasına kadar kapansın demiş nur 31 de yani dekolte giyinmeycek ve kalçalar belli olmayaca olay bu onun dışında serbest bırakılmış

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


*