Kuran’da evlatlıkla evlenme, Kuran’ı eğip bükmek suçlaması ve bizim müslümanlar

Kuran’da evlatlıkla evlenme, Kuran’ı eğip bükmek suçlaması ve bizim müslümanlar

Çok kısa bir yazı olacak.

Ateistlerin her eleştiride dillerine doladıkları, bizim müslümanların da türlü şekillerde savundukları, buna karşın ateistlerin de “Kuran’ı eğip bükmek ile” karşı tarafı suçladıkları ayetler listesinde ilk 10’a Ahzab 37 girer.

Bu ayette güya “evlatlıkla evlenme” konusu var.

Ayetin aslında ne dediği konusunda  hiçbir şey yazmayacağım. Sadece ilkeli olarak Kuran’ı anlamak isteyenlere  bir kaç delil veya karine sunacağım. Gerisini ilgi duyanlar oturup çalışabilir:

Önce meali yazayım; hatta rivayetleri reddeden ve “Yalnızca Kuran” diyen Edip Yüksel’den bir meal vereyim:

ALLAH tarafından kendisine iyilik yapılan ve senin de iyilikte bulunduğun kişiye, “Karını tut ve ALLAH’ı gözet,” diyordun. Böylece ALLAH’ın açığa vuracağı bir şeyi gizliyordun. ALLAH’tan çekinmen gerekirken halktan çekiniyordun. Zeyd eşiyle ilişiğini kestiğinde biz seni onunla evlendirmiştik ki, inananlar, evlatlıkları eşleriyle ilişiklerini kestiklerinde onlarla evlenmekte güçlükle karşılaşmasın. ALLAH’ın buyruğu yerine getirilmelidir.

Şimdi de ayetin Arapça transkriptini vereyim oradan Arapça okumasını bilmeyenler kelimeleri görebilir:

Ve iz tekulu lillezi en’amallahu aleyhi ve en’amte aleyhi emsik aleyke zevceke vettekıllah ve tuhfi fi nefsike mallahu mubdihi ve tahşen nas, vallahu ehakku en tahşah, fe lemma kada zeydun minha vetaran zevvecna keha likey la yekune alel mu’minine haracun fi ezvaci ed’ıyaihim iza kadav min hunne vetara, ve kane emrullahi mef’ula.

Şimdi delil-karine ve tespitler:

1-“emsik aleyke zevceke” (karını tut) diye çevrilen ayette ZEVC kelimesi erildir.

 N – accusative masculine noun
PRON – 2nd person masculine singular possessive pronoun(kaynak: Corpus Quran)

Şu halde bu eril zevc nasıl olurda bir erkeğin karısı olur?

Kuran’da zevc kavramı nedir? Birisinin karısı veya kocası mı demektir?

Cennette üreme mi var da zevcimiz olacak?

2-Ayette “ed’ıyaihim” kavramı istisnasız tüm meallerde evlatlık diye çevrilmiş. Bu  kelimenin kökü DAV (dua) kavramıdır. Dua-davet/çağırmak kökünden türeyen bu kelimenin “evlatlık” olmasının hiçbir anlamı yoktur. DAV kökü Kuranda 212 kez geçip nasıl olup da sadece bu ayette “evlatlık” olmuştur? Buna tek inanan kadir, inanır mıdır?

3-Kuran’da nikah kelimesi varken zevvecna’ya da nikah gibi bir anlam vermek nedir? Madem ayet nikahlamaktan bahsedecek güya diğer ayetlerdeki gibi neden nikah kavramını kullanmamıştır? Mealciler hangi gerekçe ile  “ezvâci ed’iyâ-ihim” kavramına nikahlamak-evlendirmek gibi bir anlam verebilmiştir?

4-Zeyd/ziyade kavramına sanki bir özel isimmiş gibi “Zeyd “ muamelesi yapmanın delili nedir? Rivayetleri reddeden Edip Yüksel  bu ayeti rivayetler ile çevirmediyse ne ile çevirmiştir? Edip Yüksel’in son derece saygı duyduğu ve rivayetleri reddeden Reşad Halife bu ayeti rivayetsiz nasıl böyle çevirmiştir?

Rashad Khalifa The Final Testament
Recall that you said to the one who was blessed by GOD, and blessed by you, “Keep your wife and reverence GOD,” and you hid inside yourself what GOD wished to proclaim. Thus, you feared the people, when you were supposed to fear only GOD. When Zeid was completely through with his wife, we had you marry her, in order to establish the precedent that a man may marry the divorced wife of his adopted son. GOD’s commands shall be done.

Sizlere ayet eğip bükmedim. Son derece objektif tespitlerle delil ve karineler sundum.

Kuran’ı İlkeli olarak çalışmak ve anlamak isteyenlerin dikkatine.. Anlayanlar zaten anladı.

6 thoughts on “Kuran’da evlatlıkla evlenme, Kuran’ı eğip bükmek suçlaması ve bizim müslümanlar

  1. Saygılar sitenizde yeniyim. Ben de Arapça bilmiyorum fakat Arapça’da bir kelime eril veya dişil kiple gelince illâ geçen kelimenin dişiliğini veya erilliğini belirtme amacı taşımıyor.
    Bu ayetin doğrusu şu şekilde olmalıydı demeniz gerekmez miydi? Eğer çevirilerde bir hata yapılmış olduğunu gözlemledi iseniz doğrusunu veya sizin doğrunuzu buraya ekleyip okuyucunun takdirine bırakabilirdiniz fakat böyle birşey yapılmamış yazıda, ben bunu anlayamadım burada delil nerede, karine nerede?

    1. Selamlar, bu sitedeki amacım birlikte Kuran çalışmak. belirli bir olgunluğa ulaştırdığım karineleri ve delilleri yazıp, meallerdeki çelişkili gördüğüm noktalarla birlikte diğer Kuran çalışırlarına sunmak ana amacım, özellikle son 2 yıldaki yazılarımda.

      Bu ayetin benim bulgularıma göre evlatlıkla evlenme konusu ile uzaktan yakından ilgisi yok. Ama benim doğrum şimdilik bana kalsın istiyorum. Çünkü bende Kuran delili ile açığa çıkan kavramlar herkeste o şekilde değil. Önce aynı yolu yürümeliyiz.

      Bu sebeple 4 maddede belirttiğim konuları önce herkes çalışsın, hatamız varsa birlikte düzeltelim istiyorum.

      Bilmiyorum yanlış mı yapıyorum?

      1. Yok estağfurullah yanlış yapma demeyelim de ben olsam ayetin doğrusu bu şekilde olmalıydı diye fikir sunardım. Madem yanlış o zaman doğrusu ne? Ayrıca konuya tarihsel gerçeklik olarak baktığımızda hz. Muhammedin Zeynep ile evlendiği de gerçek. Fakat bu olay ateistlerin yahut bazı müslümanların ayeti lanse ettiği gibi değil. Ben kısaca bu konuda bilgimi paylaşabilirim. Hz. Muhammed Zeynep ile bir evlilik kuracağını Allahın bildirmesi sonucu biliyordu bunun böyle olmasını istemediği içinde Zeyd’e eşini tut, boşama diyordu yoksa kalbinde gizlediği şey, sözüm ona Zeynebe olan aşkı değil bilakis bu evliliği istemediği için, halkın kınamasından da çekindiğinden dolayı boşansınlar istemiyordu. Fakat bu ayeti anlamayanlar ne yazık ki hadis uydurarak böyle bir yalana ortak olmuşlar. Halbuki şayet peygamber Zeynebi istiyor olsaydı niçin Zeyde boşanma desin? bunu düşünememişler.

    1. Merhaba
      Kuran araştırmaları yapan insanların uzun soluklu çalışmalara dayanıklı olması gerektiğini düşünüyorum. internetteki bazı yayınlar içerik olarak güzel olsada, kişileri araştırma yapmadan verilenleri kabul etmeye yöneltiyor. Toplum olarak “birileri öğrensin bize de anlatsın” demeye yatkın olduğumuzdan dinlediklerimize karşı dikkatli olmalı kendi araştırmalarımızı kendimiz yapmalıyız.
      Kuran çalışmaları ile ilgileniyorsanız ben http://www.gerceginkitabi.com sitesini okuyorum. Ufkumu açan yazılar var.
      Farklı çalışmalar varsa payalaşırsanız bende incelerim.
      esenlikler dilerim

    2. Pek aynı şeyler değil; sadece birkaç karinemiz ortak. Ben “zeyd”i bu Kitap’ta bulabilmeliyiz diyorum. Zeyd kim yoksa ben nereden bileyim?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


*