Peygamberin Hanımları ile İlgili Ayetler (Meal Notları)

Peygamberin Hanımları ile İlgili Ayetler (Meal Notları)

İki soru sorup bırakacağım. Takdir sizin…

Ahzab 28: Yâ eyyuhâ-nnebiyyu kul li-ezvâcike..

Kullanılan kavram : Zevc

Zevclerine de ki….

Nasıl çevriliyor?

Ey peygamber, eşlerine /hanımlarına/karılarına söyle….

Ahzab 30: Yâ nisâe-nnebiyyi 

Kullanılan kavram: Nisa

Ey peygamberin eşleri, hanımları…

Soru 1: Ahzab 28’de ZEVC, Ahzab 30 ‘da NİSA kavramları geçiyor. Bu iki kavramı da neredeyse ittifakla  eş/hanım diye çeviriyor. (Yalnızca Kuran diyen Edip Yüksel de aynı çevirmiş, hadisler olmadan Kuran anlaşılamaz diyen görüşde olanlar da) Bu iki kavram görüyoruz ki farklı. Nisa’yı “kadın” diye çeviriyorlar. Eğer ZEVC eş/hanım demekse peygamberin kadınları ne demek? Hanımlarının haricinde bir de kadınları mı var?

Soru 2: İki ayette de NEBİ kavramı geçiyor, eğer NEBİ’lik bir makam ve/veya sıfat  ise makamın karısı ve kadınları olur mu?

15 thoughts on “Peygamberin Hanımları ile İlgili Ayetler (Meal Notları)

  1. zevce nikahlı karısı , nisa evlenmemiş ama evlenme çağına gelmiş kızlar..evlenmemiş ise 60 yaşına da gelse nisa.
    Ahzap 30 da peygamber kızlarına söylüyor.

  2. DÜZELTME !! Ahzap 30 daki Nisa ; Peygamberin ehli beyti -yani ev halkı..burada hanımları ve kızları hepsi var.. süslenip makyaj yapıp dışarıya çıkmak istiyorlar..ama yasaklanıyorlar…fahiş demek ..o.pu demek değil !! aşırılık demek..abartılı süslenmek ,makyaj, topukları yere vurmak..vs. ahzap 30-34 arası konu.

    1. Soruya cevap olmamış o dediğiniz mealler zaten söylüyor. Ben ne demek diye soruyorum farkı ne?

      Soru 2: İki ayette de NEBİ kavramı geçiyor, eğer NEBİ’lik bir makam ve/veya sıfat ise makamın karısı ve kadınları olur mu?

      1. Ebuharras söylemiş işte. Birine kızları da dahil olabilir. Bir başka olasılık surenin devamında geçen “ma meleket eyman”dan olup da “zevc” olmamış olanları dahil ediyor olabilir.

        1. Demek Nebi’nin kızları varmış. Mesela X üniversitesi Y anabilim dalı dekanlık makamının kızları da olabilir. Bunlar gayet doğal şeyler.

          Nebi’nin oğullarına bir uyarı yok mu? Ha pardon siyer okumalıydık değil mi? Yoktu. Zaten Kevser suresi de bundan bahseder.

          Tabi bu “kabul” evreninde bizim “dünya” kelimesinin de kökü olan DNV olur “yüdnine” (celeblerini salsınlar) Yahu kimse şuna da mı uyanmıyor?

          yudnîne ‘aleyhinne min celâbîbihin(ne)(c) żâlike ednâ

          yudnine ne ise edna da o, aynı kök, aynı tandanslı kavramlar.

          NEBİ’lik kurumunda RİCALLER OLUR, BEŞERLER OLUR, ZEVCLER OLUR, BENATLAR OLUR, NİSALAR OLUR….

          1. nebiliğin illa bir kurum/makam olarak kullanıldığına dair kuran’da bir delil yok. hatanız bu yanlış ön kabulden kaynaklanıyor. nebi sözcüğü belirlilik takısıyla geldiği zaman gayet de peygamberlerin kendisinden bahsedebiliyor -bakara 136, ali imran 21, nisa 155, 163 gibi-. ali imran 21’de nebileri haksızca öldürenler kendilerine gelen insanları/peygamberleri mi öldürüyorlar yoksa nebilik kurumunu mu. veya nebilerin tümüne inananlar nebilik diye bir kurum olduğuna mı inanıyorlar yoksa musa, muhammed ayırt etmeksizin tüm insanlara/nebilere mi. cevap açık bence.

            ayrıca bu yazdığınızda saldırgan bir tavır gördüm. gerçekten hoş değil, isra 53. oysa ezvac ve nisa kavramlarını selim ve ebuharras beyler gayet net açıklamış. ahzab 40’ta da direkt muhammed ismi kullanılarak onun nebilerin sonuncusu olduğundan bahsedilmiş. yani nebinin kadınları dendiği zaman buraya “muhammed’in kadınları” anlamı gayet tabi verilebilir.

            selam.

          2. Peki uyardığınız için teşekkürler.

            Kurum demeyelim, “sıfat” diyelim. Ahmet’in karısı olur onun profesörlük sıfatının “karısı” olmaz. Ahmet’in “bilgisayar işletmenliği” sıfatının karısı olmaz.

            Savaşta komutanı öldürdüler. Komutanın karısı çok ağladı. Bu galat-ı meşhurdur. Ağlayan “komutan Ahmet’in karısı”dır. Komutan sıfatının karısı olmaz. Askerleri olur, üstünde başka komutan olur, askeriye ile ilgili her kavram olur ama mesela ev sahibi olmaz.

            Not: Kuran devamlı olarak “nebileri bi ğayri hak öldürmek” şeklinde kullanır. Nebileri haklı olarak öldürmek var mı da “bi ğayri hak” diyor? Bu da ek soru olsun.

          3. O galatımeşhur değildir. Komutan sıfat olarak da kullanılabilen addır. Nebiyi tabi ki haklı olarak öldürebilirsin. Nebi cinayet işlediyse, fitne çıkarmayı alışkanlık haline getirdiyse, suçluysa haklı olarak öldürebilirsin. Bunları yapmadığı, hatta yaklaşmadığına işaret ediliyor. Nebilerin onların üzerine bekçi, zorba olmadığı bildiriliyor.

          4. Dilbilgisinden bahsetmiyorum. Dilbilgisine göre adlaşmış sıfattır. Anlam olarak düşünün. Erkeğin karısı olur. O erkek profesör ise, öğrencileri olur. Profesör’ün karısı demek aslında hatalıdır ama “DİL”e sonuç olrak da dil’in bilgisine öyle yerleşmiş, yerleşen şeye de sonradan kural atanmıştır. Ey profesör……. ne söyle sana itaat etsin… boşluğa kimse “karısı” getirmez. “Öğrencine söyle”, “asistanına söyle” getiri herkes.

          5. “Futbolcular maçta hakemi haksız yere dövdüler” diye bir cümle içerisinde “haklı olsalar dövebilirler” anlamını taşır. Sürekli yanlış karar verse de hatta açıktan taraf tutsa da futbolcular hakemi dövemez. Kuran’daki nebi ve resul kavramları önemli kavramlar. Kuran’ın “şu şartlarda öldürebilirsiniz” gibi bir anlama çıkabilecek bir yapıda bize mesaj verdiğini düşünmüyorum. Gerekçelerim de var. Bir yazı konusu olsun.

  3. “ma meleket eymenikum ” cümlesinin cariye ile köle ile kadın ile alakası yoktur. “kontrolünüz dışında” , “elinizde olmadan” demektir.

  4. nebilik bir makam değildir..nebi habercidir, beşerdir yer içer gezer, evlenir , boşanır..vs nebi-haberci sapıtabilir de.. haksızlık ta edebilir “Kendine ayetlerimizi verdiğimiz kişinin haberini onlara oku; ayetlerden sıyrılıp uzaklaştı da şeytan onu peşine taktı. Sonunda azgınlardan olup çıkıverdi.” ARAF 175. günahlarından dolayı peygamberimize bir çok uyarı ayeti inmiştir. Dinimizin emri haksızlık eden anan baban da olsa peygamber de olsa kısas uygulanmasıdır. Eğer nebi haksızca adam öldürdü ise kısasa göre öldürülebilir ! Allah cc un adaletinde nebi kayırması yoktur asla.!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


*